Przeskocz do treści

Sportowe wyniki na żywo

Niedawno postanowiłem rozpocząć projekt poboczny, który połączył moją miłość do rugby z zamiłowaniem do programowania - i tak narodził się program oferujący sportowe wyniki na żywo. Jest to framework, który stworzyłem w języku programowania R, który najpierw usuwa dane o meczach rugby z różnych źródeł online, a następnie przepuszcza je przez zespół wstępnie wyszkolonych modeli uczenia maszynowego, aby uzyskać prognozy końcowego wyniku, a na koniec tweety z wynikami i dokładnością prognoz na moje konto na twitterze. W tym artykule omówię niektóre ważne punkty, które musiałem rozważyć, jak podszedłem do rozwoju aplikacji ukazującej wyniki na żywo (jako nie-ekspert w dziedzinie uczenia maszynowego), a na koniec kilka lekcji, których nauczyłem się do tej pory.

Gram w rugby, odkąd miałem 4 lata, więc kiedy pomyślałem o potencjalnym projekcie około miesiąc temu, był to jeden z pierwszych tematów, które przyszły mi do głowy. Biorąc pod uwagę, że Mistrzostwa Świata w Rugby miały rozpocząć się kilka tygodni później, wydawało się, że to idealny moment. Zacząłem więc przeprowadzać badania nad najlepszym podejściem do przewidywania wyników meczów sportowych - większość z nich dotyczyła piłki nożnej (piłki nożnej) lub NFL. Z poprzednich doświadczeń wiedziałem, że najlepiej jest zacząć od tego, jak daleko mogę się posunąć, i tak właśnie zrobiłem!

W tym projekcie użyłem bez żadnego innego powodu niż język, w którym jestem najbardziej biegły. Te same sportowe wyniki na żywo można (być może bardziej efektywnie) uzyskać za pomocą Pythona, ale osobiście zajęłoby mi to znacznie więcej czasu. Warto również zauważyć w tym miejscu, że postanowiłem uczynić całą aplikację do wyników sportowych na żywo możliwie najbardziej zautomatyzowanym.